- Dad, I am really sorry...I don't deserve your love but you still love me...
- Judas, my son, my son, what have you done?
ΕΝΑΣ ΣΟΦΟΣ ΕΙΠΕ: "Ποτέ δεν ξέρεις τι κρύβεται μέσα στην ψυχή ενός καλλιτέχνη πριν δεις τα έργα του"
Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010
Oh my son, my son what have you done?
Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2010
"ΤΟ ΠΟΤΗΡΙ και ΤΟ ΠΙΑΤΟ"
Βασισμένη σε μια ιδέα του Τόνυ Μεραμβελιώτακη.
"THE GLASS and THE DISH"
Based on an idea by Tony Meramveliotakis.
Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010
Σάτιρα στην Επικαιρότητα!!! No:2
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΠΟΥ ΧΑΘΗΚΑΝ ΤΟ 2009!!
Η νέα καλτ δημιουργία της Ελλάδας!!
Από σήμερα η υπόθεση της απαγωγής αναμένεται να μπει στην κρισιμότερη φάση(και στο Βιβλίο Γκίνες πρέπει να μπει), αυτή της αρχικής επαφής και ενδεχομένως της έναρξης των διαπραγματεύσεων, που δεν υπολογίζονται χρονοβόρες εξαιτίας της εύθραυστης υγείας του εφοπλιστή και της επιτακτικής ανάγκης για φαρμακευτική αγωγή λόγω σοβαρότατης ασθένειας, αλλά και διαβήτη. Ο βασιλιάς της κρουαζιέρας όπως τον αποκαλούσαν επί χρόνια, αφού πούλησε τα τελευταία χρόνια τις περισσότερες εταιρίες και συμμετοχές του, είχε αποσυρθεί στο γραφείο του στη Βούλα, όπου πήγαινε κάθε πρωί από το σπίτι του στο Καβούρι. Περίπου 700 μέτρα από αυτό οργανωμένοι απαγωγείς μπλόκαραν λίγο πριν από τις εννέα χθες το πρωί τη <<Μερσεντές>> του μ' ένα τζιπ.(πλούσιοι απαγωγείς, οδηγούνε και τζιπ!!) Έσπασαν τα τζάμια για να βγάλουν τις ασφάλειες κι έσυραν τον εφοπλιστή και τον οδηγό του σ' ένα άλλο όχημα βαν. Από εκεί με συνοδεία του τζιπ κατέληξαν στο Κορωπί. Εξ' αρχής, οι δράστες, που μίλησαν καθαρά αλλά και σπαστά ελληνικά(όλα να τα ρίξουν στους αλλοδαπούς!!), τους είπαν να μη φοβούνται και ότι θέλουν μόνον αρκετά λεφτά, δηλαδή 40 εκατ. ευρώ! Ο ασθενής απαχθείς χρειάζεται ειδική διατροφή και εξειδικευμένη φαρμακευτική αγωγή. Δεν λάμβανε ιδιαίτερα μέτρα προστασίας και συνήθιζε να κυκλοφορεί ανέμελα. Κι όπως λέει η παροιμία: Φύλαγε τα ρούχα σου, για να' χεις τα ΜΙΣΑ!!!
Θρίλερ από τους Δημιουργούς της ταινίας"Ο δολοφόνος με το Ηλεκτρικό Πριόνι"!!
Άλλο ένα περιβαλλοντικό έγκλημα διαπράχθηκε χθες τα ξημερώματα στο Κέντρο της Αθήνας. Συνεργείο του Δήμου Αθηναίων έκοψε τα δέντρα που βρισκόταν στο παρκάκι Κύπρου και Πατησίων, συνολικής έκτασης περίπου 2,5 στρεμμάτων...YOU MURDERERS!! Μάλιστα, τα 12 από τα 44 δέντρα ήταν υπεραιωνόβια πεύκα. Τα δέντρα θυσιάστηκαν για να κατασκευαστεί στο παρκάκι ιδιωτικό υπόγειο γκαράζ από ιδιωτική κοινοπραξία με την οποία έχει υπογράψει σύμβαση ο Δήμος Αθηναίων, τη στιγμή που απέναντι διαγωνίως από το παρκάκι υπάρχει ήδη γκαράζ! Μία ταινία με τραγικά γεγονότα, αφιερωμένη στα 44 πολύτιμα δέντρα που θυσιάστηκαν!
Φεβρουάριος 2009: Η ταινία που διέλυσε την φήμη του PRISON BREAK και τις καταιγιστικές περιπέτειες του Σ.ΣΤΑΛΛΟΝΕ!!
Μάρτιος 2009: Το blockbuster που δημιουργήθηκε από τους 80.000 κομπάρσους που συμμετείχαν στην πιο ακριβή παραγωγή Ελληνική ταινίας!!Σκηνοθεσία: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΠΑΓΑΣΑΣ.
"80.000 ΝΕΟΙ ΑΝΕΡΓΟΙ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ"
Άλλοι 80.000 εργαζόμενοι έχασαν τη δουλειά τους τους 3 τελευταίους μήνες του 2008, κατά την περίοδο δηλαδή που άρχισε να πλήττει η κρίση στην ελληνική οικονομία. Μόνο τον Δεκέμβριο στον μακρύ κατάλογο των άνεργων προστέθηκαν 49.161 εργαζόμενοι. Εκτίναξη της ανεργίας καταγράφεται ιδιαίτερα μεταξύ των νέων ηλικίας 15-24 ετών, καθώς από 21,2% τον Οκτώβριο έφθασε 26,3%. Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση της Στατιστικής Υπηρεσίας, το ποσοστό ανεργίας τον Δεκέμβριο του 2008 ήταν 8,9% από 7,4% που ήταν το Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο και 7,8% τον Νοέμβριο. Τον Δεκέμβριο οι άνεργοι ανήλθαν σε 434.149 άτομα από 355.145 άτομα που είχαν καταγραφεί ως άνεργοι από τη Στατιστική Υπηρεσία κατά το τρίμηνο του 2008...με άλλα λόγια, μας έχουν ξεβρακώσει όλους, οι μοναδικοί που έχουν δουλειά είναι οι πολιτικοί και οι μπάτσοι(και αυτοί όχι για πολύ ακόμα!!)! Ζοφερό μέλλον με κύμα πτωχεύσεων και 4.500.000 επιπλέον ανέργους σε ολόκληρη την Ε.Ε. επιφυλάσσει η Ευρωπαϊκή Ένωση Εργοδοτών(Business Europe). <<Υπάρχει ιδιαίτερη ανησυχία ότι η ύφεση θα εμβαθύνει τις ζημιές του χρηματοπιστωτικού τομέα, θα προκαλέσει σπιράλ πτώσης στις τιμές των αξιών, νέους περιορισμούς στην πίστωση και κύμα επιχειρηματικών πτωχεύσεων>>αναφέρει στην ετήσια έκθεσή της η Business Europe, που εκπροσωπεί 40 Εθνικές ενώσεις βιομηχάνων, μεταξύ των οποίων και ο ΣΕΒ καθώς και περίπου 20.000.000 επιχειρήσεις(ΠΕΙΝΑΝΕ!!). Σε απλά...ελληνικά σημαίνει αύξηση της ανεργίας στην ευρωζώνη από 7,5% πέρυσι σε 9,5% φέτος. Σε ολόκληρη την Ε.Ε. η ανεργία θα αυξηθεί από 7% σε 9%.<<Οι απώλειες θέσεων εργασίας θα φτάσουν στα 4.500.000 φέτος στην Ε.Ε. και των 27 κρατών, με την Ισπανία και την Βρετανία μόνο να μετρούν 2.000.000 χαμένες θέσεις>>τονίζεται στην έκθεση των Ευρωπαίων βιομηχάνων που δόθηκε χθες στην δημοσιότητα. Μην πείτε μετά ότι δεν σας ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΑΜΕ!!
Ο ΝΕΟΣ ΤΖΕΪΜΣ ΜΠΟΝΤ του 2010 είναι ΜΑΥΡΟΣ!!
Ζούμε σε μια περίοδο παγκόσμιων οικονομικών προκλήσεων, οι οποίες δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από μεμονωμένα μέτρα ή τις αυτόνομες προσπάθειες κάθε έθνους. Τώρα, οι ηγέτες της G-20 έχουν την ευθύνη να αναλάβουν τολμηρή, συντονισμένη και ολοκληρωμένη δράση, η οποία όχι μόνο θα πυροδοτήσει την ανάκαμψη, αλλά θα οδηγήσει στην αρχή μιας νέας εποχής οικονομικής συνεργασίας, που θα εμποδίσει να ξανασυμβεί μια κρίση παρόμοια με τη σημερινή...Γνωρίζω πως η Αμερική φέρει το δικό της μερίδιο ευθύνης για το χάος που όλοι αντιμετωπίζουμε...Οι χώρες του κόσμου ποντάρουν η μια στην άλλη. Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι έτοιμες να μετέχουν σε μια παγκόσμια προσπάθεια για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και αειφόρου ανάπτυξης. Μαζί μπορούμε να διδαχθούμε από αυτή την κρίση και να διαμορφώσουμε συνθήκες διαρκούς και ασφαλούς ευημερίας για τον 21ο Αιώνα. Απόσπασμα από άρθρο του Προέδρου των ΗΠΑ στην GLOBAL VIEWPOINT 24/3.(Γιαγιά, πώς σου φάνηκε; Τα είπες θαυμάσια!Μία μέρα θα γίνεις πρόεδρος Μπάρακ αγόρι μου!!!)
Απρίλιος 2009: Η νέα καθημερινή σειρά που άφησε στις δεύτερες θέσεις Τα Μυστικά της Εδέμ & την Ζωή της Άλλης.
Μάιος 2009: Ο ποιοτικός κινηματογράφος παρουσιάζει:
Ιούνιος 2009: Ο ποιοτικός κινηματογράφος (Ξανά)παρουσιάζει:
Ιούλιος 2009: Η ταινία που απαγορεύτηκε σε πολλές χώρες του κόσμου!!
Το τέταρτο Σίκουελ του ΝΟΝΟΥ του ΦΡΑΝΣΙΣ ΦΟΡΝΤ ΚΟΠΟΛΑ(Βραβευμένος με 5 OSCARS)
Μην την χάσετε!! Υπάρχει σοβαρός λόγος!!
*ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΝΕΑ ΣΤΙΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΤΟΥ ALTER ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΑΥΤΙΑ.
Το αριστούργημα του 2009! Από τον σκηνοθέτη φαινόμενο PAUL W.S ANDERSON του RESIDENT EVIL!! "ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΔΕΛΦΟΣ, ΜΙΚΡΟΣ ΙΟΣ"
Πληροφορίες: Στο IMDB, στο ΟΗΕ, στο Υπουργείο και στα Νοσοκομεία. Επίσης στην ΕΛ.ΑΣ και στους Δρόμους της Αθήνας. Προλογίζει η πολιτική Μαρκογιαννάκη!!
Αύγουστος 2009: Από τον ΡΟΛΑΝΤ ΕΜΕΡΙΧ!! Σκηνοθέτη των ΜΕΡΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ, ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ, 2010 έρχεται η πιο καταστροφική ταινία όλων των εποχών!! "Καιγόμαστεεεεε!..."
Το γκριζοκίτρινο σύννεφο, που απλωνόταν σιγά σιγά, σαν νεκροσέντονο, πάνω από ολόκληρο τον νόμο Αττικής, από το βράδυ της περασμένης Παρασκευής, έφραζε τα μάτια και τους πνεύμονες των ανθρώπων. Ακόμα μία καταστροφή, λες και αυτό ο τόπος έχει περισσευούμενα ζωτικά όργανα, που του παρέχουν την πολυτέλεια να τα κόβει ένα ένα. Εξήντα χιλιόμετρα πύρινα τείχη φίμωσαν την Αττική και άρχισαν να πνίγουν στραγγαλίζοντας το βορειοανατολικό κομμάτι της Πεντέλη, Διόνυσος, Σταμάτα, Ροδόπολη, Άγιος Στέφανος, Γραμματικό, Μαραθώνας, Ανθούσα, Πικέρμι, Άνω και Κάτω Σούλι, Βαρνάβας, Καλέτζι, Πάντειος Πολιτεία, Παλλήνη, Γέρακας. Δάση πλούσια, γεμάτα ζωή αλλά και σκουπίδια. Δεκάδες μικρές χωματερές κρυμμένες και σπαρμένες σαν κοιμισμένες βόμβες, περίμεναν τον εκρηκτικό(σκηνοθέτη) συνδυασμό των καιρικών συνθηκών, της σωρευμένης αδιαφορίας και μιας σχεδόν ανύπαρκτης πρόληψης.
Γιατί αυτές οι φωτιές δεν πτοούνται από οποιοδήποτε επίπεδο συντονισμού την ώρα που εξελίσσονται ούτε και από το φιλότιμο και την αλληλεγγύη των κατοίκων. Δάση χιλιάδων στρεμμάτων, σπίτια, περιουσίες. Όλα κατεστραμμένα. Πανικός, τρόμος, αγωνία. Κανείς μέχρι χθες το βράδυ δεν ήταν σε θέση να τολμήσει μια πρώτη αποτίμηση. Οι αναζωπυρώσεις μέχρι αργά χθες δοκίμαζαν την ανθρώπινη αντοχή. Η φύση εξαφανιζόταν άλλοτε ταχύτατα κι άλλοτε αργά αργά, ανάλογα με τις διαθέσεις των ανέμων. Οι ταχύτητες τους άγγιξαν ακόμα και τα εννιά Μποφόρ. Τα εναέρια μέσα έκαναν ό,τι μπορούσαν εντός των πεπερασμένων δυνατοτήτων τους. Οι επίγειες δυνάμεις, πυροσβέστες, εθελοντές, τοπική αυτοδιοίκηση, όλοι κινήθηκαν στα όρια της αυτοθυσίας.(25.000 κασκαντέρ και 500 οπτικά εφέ!!) Παιδιά, νέοι άνθρωποι που έφτασαν στην Αττική από διάφορες περιοχές της Ελλάδας για να βοηθήσουν. Με κάθε μέσον(από τις ακριβότερες παραγωγές!!) που ήταν πρόσφορο. Και όλοι μιλούσαν για την αρχική υποτίμηση της φωτιάς που ξεκίνησε, το βράδυ της Παρασκευής από μια χαράδρα στο Γραμματικό. <<Μια μικρή φωτιά, που θα μπορούσε να είχε ελεγχθεί τάχιστα(χάρης στον Έμεριχ) εξελίχθηκε σε τεράστια καταστροφή>>.
Σεπτέμβριος 2009: Μετά την Πτώση του Χίτλερ, η Ελλάδα σε συμπαραγωγή Τουρκίας-Γερμανίας φέρνει άλλη μια βιογραφική ταινία από τον βραβευμένο σκηνοθέτη ΦΑΤΕΧ ΕΚΙΝ. "You go, you will come: Πήγαινε εσύ , έλα εσύ"
- Η αρχή του τέλους του Καραμανλή στις εκλογές του Οκτωβρίου. Τις εκλογές επέλεξε ο Κώστας(Μπούλης)Καραμανλής για την φυγή του από την πολιτική λόγω του ναυαγίου της οικονομίας που είναι υπό κατάρρευση. Ομολόγησε την αποτυχία του αλλά ζητεί να τον ξαναψηφίσουμε στις εκλογές για τις 4 του Οκτώβρη!!
- Αντιπολιτευόμενος πρωθυπουργός Γ.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ: Ομπάμα αλλά Ελληνικά!! Ο Γιώργος στον αντίποδα της οικονομικής πολιτικής Καραμανλής βαδίζει πάνω σε καλά προετοιμασμένες θέσεις, πάντως απέφυγε συγκεκριμένες απαντήσεις στην οικονομία. Συνταγή Ομπάμα και 3 χρόνια για το νοικοκύρεμα!!
- Ψέμματα και Υποσχέσεις!! Δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα παραπάνω!!
Η Τριλογία κλείνει με το "POPEANDREW' S NEW GOVERNMENT:Η ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ" σκηνοθετημένη από τον PETER JACKSON.(LORD OF THE RINGS TRILOGY-KING KONG)
-Έμφαση σε οικονομία, υποδομές, περιβάλλον. Για να δούμε τι θα δούμε!!!
Δεκέμβριος 2009: Ο ποιοτικός κινηματογράφος (Ξανά-ξανά)παρουσιάζει:
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΕ 3-D Με τον ΤΖΙΜ ΚΑΡΕΪ. Σκηνοθεσία: ΡΟΜΠΕΡΤ ΖΕΜΕΚΙΣ.
- AVATAR ΣΕ 3-D Σκηνοθεσία: JAMES CAMERON.
Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2009
Σάτιρα στην Επικαιρότητα!!!
Υπόθεση: Έκλεβαν από τους πλούσιους και τα έδιναν στους φτωχούς. Θέμα επίκαιρο για την οικονομική ύφεση. Μια υπερπαραγωγή και συμπαραγωγή Γερμανίας, Ήπα, Ιταλίας, Ισπανίας, Βρετανίας, Ν.Αφρικής. Πρωταγωνιστούν: ΚΑΤΑΡΙΝΑ ΣΜΙΤ, ΕΝΡΙΚ ΝΤΟΥΡΑΝ, ΠΑΤΡΙΤΣΙΑ ΚΙΖΕΡ, ΠΟΛ ΜΠΛΕΪ & ΠΑΣΚΟΥΑΛΕ Ντ' ΑΝΤΖΕΛΟ. Γκεστ Σταρ: ΤΖΑΜΑΛ ΣΟΛΟΜΟΝ (ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ ΜΕ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΦΥΛΑΚΙΣΗ) & ΣΤΕΦΕΝ ΤΖΑΚΛΙ (ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΟΣ ΜΕ 13 ΧΡΟΝΙΑ ΦΥΛΑΚΙΣΗ). Δυστυχώς, μπορεί να μην υπάρχει Αϊ-Βασίλης, όμως υπάρχει ο Ρομπέν των Δασών και το alter ego (όχι το Ρουβά) του, ο Σερίφης του Νότινγκαμ, που είναι παντού, σε κάθε τραπεζικό υποκατάστημα.
- Ψητό μπούτι από αγριογούρουνο του Οβελίξ!!!
- Σαλάτα αγκινάρες με πορτοκάλια σάπια!!
- Γαλοπούλα γεμιστή με κάσταν(ά) μάτια (έχουν κάνει λάθος στο τόνο)!!
- Ποσέ Σολομός σε πουγκιά από καπνιστές φέτες σολομού Μαρία (Ηθοποιός)
- Πουτίγκα πορτοκάλι Ραφήνας!! (είχα πάει πενταήμερη)
- Κάστανα με μανιτάρια και θυμάρι Βόλου!!
2. Υλικά: 8 αγκινάρες καθαρισμένες καλά!! 4 πορτοκάλια μεγάλα, όχι μικρά!! Παρθένο ελαιόλαδο (ΕΞΤΡΑ), κ.α. Εκτέλεση: Σκοτώστε το!!
3. Υλικά: Πολλά!! Εκτέλεση: Don't ask me!!
4. Υλικά-Εκτέλεση: Ωραίο ακούγεται!!
5. Υλικά: 1 Φλιτζάνι σταφίδα ξανθή δίμετρη-μπράντι για να περιχύσετε και να βάλετε φωτιά στο γλυκό (προαιρετικά), να σας βάλουν φωτιά (υποχρεωτικά)-κρέμα σαντιγί ή παγωτό καϊμάκι, για συνοδευτικό καμάκι... Εκτέλεση: Στο κρεβάτι!!!
6. Υλικά-Εκτέλεση: Ξέρω' γω; Δεν είμαι απ' την Βόλο!! (είναι ο Βόλος, αγράμματε!!!)
"16"
Υπόθεση: Ο Χενκ Τεν Κάτε πέρασε κι αυτός στην ιστορία του Παναθηναϊκού. Ο Νικόλας Πατέρας (όχι Μητέρα) έκρινε ότι η ομάδα δεν μπορούσε να βελτιωθεί αγωνιστικά με τον Ολλανδό προπονητή στο πάγκο της και την περασμένη Τρίτη έλυσαν τη συνεργασία τους, που πέρασε από σαράντα κύματα από τον Ιούνιο του 2008, οπότε προσελήφθη.
Μέτα τα SCOOP-MATCH POINT-CASSANDRA'S DREAM και VICKY CHRISTINA BARCELONA φέρνει το "Δεν θα Κάτσει" Δύο φορές ο Χενκ Τεν Κάτε είχε φτάσει στην πόρτα του εξόδου από την ΠΑΟ. Η τρίτη ήταν η φαρμακερή! Διότι του έκλεισε την πόρτα στα μούτρα!! Τα <<επεισόδια>> που ακολούθησαν ήταν τόσο ψιλοερωτικά, όσο και πρωτόγνωρα για τα ελληνικά δεδομένα που μόνο ο κύριος Γούντι Άλεν φτιάχνει σε όλα τα φιλμ του!! Ο Ολλανδός τεχνικός δεν είχε τις καλύτερες σχέσεις με τους παίκτες του. Όταν προσπάθησε να τους πλησιάσει είχε ήδη χάσει το παιχνίδι...Έτσι ένας μεγάλος έρωτας χάθηκε και ο Γούντι Άλεν έκανε την ταινία της χρονιάς!! Τάδε έφη Σαρρή, όχι Κουτσογιαννόπουλος!!
"JAMES BOND: ΚΑΤΑΚΤΩΝΤΑΣ τις ΑΛΠΕΙΣ"*
Η ΖΩΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΥΣ:
1 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009: Ο Μακντί και ο Χασάν στο στρατόπεδο της Παγάνης.
2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009: Στο "ΛΙΣΣΟΣ" με προορισμό τον Πειραιά.
3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2009: Φτάνουν στο Πειραιά.
ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ.
ΨΥΧΗ ΒΑΘΙΑ του ΠΑΝΤΕΛΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ.
Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΟΣ του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΦΑΦΟΥΤΗ.
Ο ΑΡΘΟΥΡ ΚΑΙ Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΛΤΑΖΑΡ του ΛΥΚ ΜΠΕΣΟΝ.
AVATAR του ΤΖΕΪΜΣ ΚΑΜΕΡΟΝ.
ΚΙ ΑΝ ΣΟΥ ΚΑΤΣΕΙ; του ΓΟΥΝΤΙ ΑΛΕΝ.
Η ΛΕΥΚΗ ΚΟΡΔΕΛΑ του ΜΙΚΑΕΛ ΧΑΝΕΚΕ.
ΜΑΡΑΝΤΟΝΑ του ΕΜΙΡ ΚΟΣΤΟΥΡΙΤΣΑ.
Ο ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΡ.ΠΑΡΝΑΣΟΥΣ του ΤΕΡΙ ΓΚΙΛΙΑΜ.
Θέατρο:
ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ του Λ.ΚΕΣΛΕΡ.
ΡΟΖΑ ΛΟΥΞΕΜΠΟΥΡΓΚ: ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΛΑΚΗ της Μ.ΔΑΛΑΜΑΓΚΑ-ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ.
ΑΤΑΙΡΙΑΣΤΟ ΖΕΥΓΑΡΙ του Ν.ΣΑΪΜΟΝ. κ.ά.
Μουσική:
-ΑΝΤΩΝΗΣ ΡΕΜΟΣ-ΧΡΗΣΤΟΣ ΔΑΝΤΗΣ-ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΓΟΝΙΔΗΣ-ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ-ΧΡΗΣΤΟ ΧΟΛΙΔΗΣ-ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΑΝΔΗ-ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ-ΕΛΕΟΝΟΡΑ ΖΟΥΓΑΝΕΛΗ-
Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009
Leo sais:
ΖΗΣΕ, ΑΓΑΠΗΣΕ, ΚΑΝΕ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΣΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!!!
Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2009
3
ΤΡΙΑ 3 THREE TROIS TRE TRES
του Λεονάρντ Θίμο.
Περπατάω και σε σκέφτομαι, Ζελίτ...το άρωμα σου έχει κυριεύσει την ψυχή μου και την όσφρησή μου. Αχ, Ζελίτ...
Αγαπημένη Ορόρα, σου γράφω διότι μου λείπεις πολύ. Πότε θα γυρίσεις εδώ; Τα παιδιά με έχουν τρελάνει...τρεις μέρες λείπεις και το σπίτι έχει γίνει ένα χάος...γύρνα γρήγορα!! Ο άντρας σου.
Αχ, Ζελίτ...είναι πολύ αργά...πρέπει να το καταλάβεις, δεν θα γυρίσω πίσω. Σε παράτησα με τα παιδιά και εγώ θα κάνω την ζωή μου...Σας παράτησα όλους!! Αυτές οι τρεις μέρες ήταν οι καλύτερες της ζωής μου, γνώρισα την Εστέλλ, την καλύτερη μου φίλη. Αντίο, Ζελίτ, φίλησε μου τα παιδιά και μην μου κρατάς κακία.
Δεν μπορώ να το πιστέψω! Έφυγες για πάντα έτσι ξαφνικά και αθόρυβα, έπρεπε να μου το έλεγες από την αρχή, Ορόρα. Θα είχα φύγει εγώ πρώτος!! Πάντως, δεν σου κρατώ κακία, μπούχτισες εδώ μέσα. Σου ζητώ συγγνώμη, να είσαι καλά και ευτυχισμένη όπου και να' σαι...ο Ζελίτ σου, με πολύ αγάπη!!
Μπομπ, είναι αλήθεια πως ή μαμά έφυγε για πάντα;
Όχι, χαζούλα, η μαμά πήγε να δει την θεία Εστέλλ και σε τρεις μέρες θα γυρίσει.
Είσαι σίγουρος, Μπομπ;
Ναι, Στεφανία...μην ανησυχείς, η μαμά θα γυρίσει...
Δεν θα γυρίσει, παιδιά! Η μαμά εκεί που βρίσκεται τώρα είναι πολύ ευτυχισμένη. Όμως, μην ανησυχείτε εσείς έχετε εμένα. Εγώ δεν θα φύγω ποτέ...όσο ζω, σας ορκίζομαι, πως θα είμαι δίπλα σας!!
Μπαμπά, σ' αγαπώ!
Κι εγώ, άγγελε μου!
Μπαμπά, που είναι η μαμά; Γιατί δεν θα γυρίσει; Μήπως δεν μας θέλει;
Όχι, Μπομπ! Τι είναι αυτά που λες; Η μητέρα σας, μας λατρεύει αλλά δεν μπορεί να έρθει πίσω...
Κι' αν πάμε εμείς στην μαμά, πειράζει;
Όχι, βέβαια! Αλλά τώρα είναι πολύ αργά, κοντεύει τρεις τα μεσάνυχτα, κοιμηθείτε και το συζητάμε αύριο.
Καληνύχτα, μπαμπά!
Καληνύχτα, μπαμπά!
ΑΛΛΟΥ:
Άκουσε Ορόρα, τα παιδιά θέλουν να έρθουν σε σένα, τι θα κάνω εγώ τώρα;
Τα πας πολύ καλά, Ζελίτ...αλλά πρέπει να τους πεις την αλήθεια, ξέρω είναι δύσκολο, αλλά εσύ είσαι δυνατός...μπορείς να τους το πεις...Μακάρι, να έφευγες εσύ, θα ήταν αλλιώς...μα τι λέω; Πρέπει να γυρίσω πίσω, μου λείπετε πολύ...κάνε κουράγιο, Ζελίτ, κάνε κουράγιο. Σε τρεις ώρες θα είμαι πίσω...
Ποιον κοροϊδεύεις, Ορόρα; Δεν μπορείς να γυρίσεις, όχι τώρα...θα κάνω οτιδήποτε χρειαστεί για να μείνω με τα παιδιά. Αντίο, Ζελίτ με πολύ αγάπη στην γυναίκα του.
Τρεις μέρες αργότερα:
Μπαμπά, πότε θα πάμε στην μαμά;
Αύριο, γλυκιά μου, αύριο!!
Έτσι είπες και χθες μπαμπά, και προχθές και συνέχεια αυτό λες...
Μπομπ, Στεφανία, σας ορκίζομαι αύριο τρεις η ώρα το μεσημέρι θα είμαστε όλοι μαζί με την μαμά..
Τα παιδιά τον αγκαλιάζουν και τον φιλάνε...έπειτα πηγαίνουν να παίξουν μπάλα έξω στην αυλή.
Μην το κάνεις αυτό, Ζελίτ! Σε παρακαλώ...είναι πολύ μικροί για να έρθουν εδώ που είμαι εγώ....
Συγχώρα με, Ορόρα, συγχώρα με και εσύ, παντοδύναμε!!
Ο Ζελίτ βάζει τα παιδιά στο αυτοκίνητο και ξεκινάνε το ταξίδι τους για την Ορόρα...όμως στο δρόμο, για κακή τους τύχη, τρακάρουν με ένα φορτηγό CRASH!!!BOOM!!!
Όχι, Ζελίτ!!!(φωνάζει)Δεν έπρεπε να το κάνεις αυτό, αλήθεια σε τρεις μέρες θα γύριζα πίσω. Η Εστέλλ γνώριζε τον Μάνο, και θα παντρευτεί. Η καλόγρια μου είπε αν θέλω να φύγω μπορώ να το κάνω...
Συγγνώμη, Ορόρα...νόμιζα ΄πως πέθανες!!
Ο Ζελίτ και τα παιδιά είναι νεκροί ενώ ο φορτηγατζής είναι ο Μάνος της Εστέλλ...όλοι τον γνώριζαν!!
Μάνο, είσαι καλά;
Καλά είμαι Εστέλλ...
Περπατάω και σε σκέφτομαι, Ζελίτ...το άρωμα σου έχει κυριεύσει την ψυχή μου και την όσφρησή μου. Αχ, Ζελίτ...
Η μαμά δεν είναι εδώ!
Συγγνώμη, γλυκιά μου!!
Αλήθεια, μπαμπά που είναι η μαμά;
Η μαμά είναι σ' ένα μοναστήρι και εμείς είμαστε στον παράδεισο...συγγνώμη, παιδιά. Δεν είμαι καλός πατέρας!!
BAM!!! Ακούστηκε ένας πυροβολισμός.
Τώρα, θα είμαστε πάλι μαζί, Ζελίτ!! Για πάντα!!
Όμως ο Θεός δεν δέχεται στον παράδεισο όσους αυτοκτονούν, έτσι η Ορόρα πηγαίνει στην κόλαση.
Συγγνώμη, Ζελίτ...συγγνώμη!!
Ορόρα...όταν χτυπήσει η καμπάνα τρεις φορές, εγώ και τα παιδιά, θα έρθουμε στην κόλαση...
DING-DANG, DING-DANG, DING-DANG!!!
Να ζήσετε, να ζήσετε!!
Ευχαριστούμε!!λέει ο Μάνος και η Εστέλλ.
Μαμά, μαμά... μαμά, μαμά...
Που είναι ο πατέρας σας;
Δεν τα κατάφερε, μαμά!
Αχ, Ζελίτ...έπρεπε να συμβούν όλα αυτά και στο τέλος να χαθείς για πάντα!! Αχ, αγάπη μου...αυτή η ιστορία δεν βγήκε σε καλό για κανέναν μας, αλλά ευτυχώς έχω τα παιδιά.
Η Ορόρα εξαφανίστηκε για πάντα μαζί με τα παιδιά της στην κόλαση. Όσο για τον Ζελίτ, κανείς δεν ξέρει που βρίσκεται...ο Μάνος και η Εστέλλ έκαναν τρία όμορφα κορίτσια και έζησαν μια φυσιολογική ζωή.
Αχ, βρε' συ, που είσαι τώρα; Μόνος γυρνάω και κάνω κύκλους σε μια μαύρη τρύπα...τρελαίνομαι εδώ μέσα...ποιος είμαι; που είμαι; Τι κάνω εδώ; Πώς με λένες Ορόρα, που είσαι; Μα ποια είναι αυτή η Ορόρα; Μόνο αυτό το όνομα θυμάμαι...
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΟ ΠΗΓΑΔΙ!! ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΤΟ ΠΗΓΑΔΙ!!(φωνάζει)
Βγάζουν τον Ζελίτ και τον ρωτάνε:
Είσαι καλά, φίλε; Τρεις μέρες ήσουν εκεί μέσα, σίγουρα θα είδες εφιάλτη;
ΤΕΛΟΣ
Η ιστορία 3 δείχνει ένα άλλο κομμάτι της φαντασίας μου. Ο Ζελίτ και η Ορόρα είναι ένα ζευγάρι που περνάει οικογενειακή κρίση, η Ορόρα φεύγει από το σπίτι και αφήνει τον Ζελίτ και τα παιδιά της. Μέσα από διάφορους μονολόγους και διαλόγους αφηγείται η ιστορία μας. Παράλληλα, αφηγείται η γνωστή ιστορία αγάπης του Μάνου και της Εστέλλ...Μία παράξενη ιστορία που χρειάζεται πολύ μυαλό για να την καταλάβεις αλλά και πολύ χαλαρή για να την ευχαριστηθείς...ο τρόπος μου!!
Ελπίζω όλα αυτά να ήταν ένα κακό όνειρο, σε παρακαλώ θέε μου...
Φίλε, είμαι ο Μάνος...την ξέρω την ιστορία σου και λυπάμαι πολύ για ό,τι σου συνέβη.
Δεν φταις μόνο εσύ, Μάνο!! Φταίμε όλοι, και πιο πολύ εγώ...Μακάρι να μην είχαν συμβεί όλα αυτά...όμως η ζωή συνεχίζεται και εγώ πεθαίνω...
Όχι, Ζελίτ μου...αν θές να είμαι ευτυχισμένη εγώ, σε παρακαλώ, αυτήν την φορά μην το κάνεις!!
Όμως είναι πολύ αργά!!!
ΣΤΟΠ!!ΣΤΑΜΑΤΑ, ΖΕΛΙΤ!! ΣΟΥ ΧΑΡΙΣΑ ΤΗΝ ΖΩΗ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΑΛΛΑ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΈΒΑΛΕΣ ΜΥΑΛΟ...είπε ο Θεός.
Εντάξει, θα ζήσω...αλλά ποιος θα με κάνει να ξεχάσω όλα αυτά που πέρασα;Πώς θα ζήσω μόνος σε έναν τόπο όπου είμαι ξεχασμένος; Ποιος θα μου δώσει την αγάπη που έχασα;
Εμείς θα σε βοηθήσουμε, Ζελίτ. Είσαι κομμάτι της ζωής μας. Η Ορόρα ήταν η καλύτερη μου φίλη, μου έχει πει πάρα πολλά για σένα...
Κορίτσια, αυτός είναι ο Θείος Ζελίτ. Οι κόρες μας...οι κόρες όλων μας...
Η μικρή Ορόρα, η Στεφανία και η Μαρία...ελπίζω να μην σε πειράζει που τους έδωσα αυτά τα ονόματα;
Όχι, βέβαια! Αντιθέτως, τους ταιριάζουν απόλυτα!! Παιδιά, εγώ είμαι ο Ζελίτ, είχα και εγώ κάποτε οικογένεια, την Ορόρα, τον Μπομπ και την Στεφανία, τώρα είναι ψηλά στον ουρανό και με βλέπουν ή μάλλον ξεχασμένοι στην κόλαση και με περιμένουν...
ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΣ, ΖΕΛΙΤ...ΔΕΝ ΕΙΧΕΣ ΠΟΤΕ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΤΩΡΑ ΟΜΩΣ ΕΧΕΙΣ!! ΑΠΟΚΤΗΣΕΣ ΑΛΗΘΙΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ!!
Σ' ευχαριστώ που είμαι ζωντανός!!
....κάπως έτσι τελειώνει και αυτή η ιστορία και περιμένω τα σχόλιά σας. Ελπίζω να σας αρέσει γιατί μου πήρε εφτά ολόκληρες ώρες να το γράψω αλλά και αν δεν σας αρέσει...no problem,βρε αδερφέ. Σημασία έχει να πεις την αλήθεια. Μετά από αυτήν την ιστορία, έχω αλλάξει πολύ...Επιτέλους, νιώθω ολοκληρωμένος, ήθελα πολύ καιρό να την γράψω, και τελικά, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο να την γράψω...Αντίο, προς το παρόν, Λεονάρντ Θίμο. 25/05/2008-26/05/2008
Τρίτη 18 Αυγούστου 2009
CINEMA: ART OF DESTINY
Story & Idea by Leonard Thimo. Helped by Tony Meramveliotakis.
Κατά την γνώμη μου, ο κινηματογράφος είναι η πιο δημιουργική τέχνη στον κόσμο. Οι κινηματογραφιστές, οι σκηνοθέτες, οι σεναριογράφοι και οι παραγωγοί με την βοήθεια των ταλαντούχων ηθοποιών και του υπόλοιπου πληρώματος ζωντανεύουν μυθοπλασίες και ακραίες καταστάσεις, με την χρήση της κάμερας και του μοντάζ, στην οθόνη. Οι θεατές χάνονται για λίγες ώρες σε ένα φανταστικό κόσμο…Για μένα η πιο δύσκολη τέχνη στο σινεμά είναι τα εικονογραφημένα μυθιστορήματα(γνωστά ως κόμιξ) που τα μεταφέρουν στην οθόνη ως κινούμενα σχέδια(cartoon). Είναι πάρα πολύ δύσκολο να γίνει μια ταινία στο σινεμά παρά στην τηλεόραση ή το θέατρο. Ευτυχώς, όμως, που η τεχνολογία και η Πληροφορική εξελίσσεται συνεχώς και οι δημιουργοί κάνουν θαύματα. Όταν η ζωγραφική, η γλυπτική, η μουσική, το σενάριο, τα σκηνικά, τα κουστούμια, η φωτογραφία, η διαφήμιση, η έμπνευση και πολλά άλλα ενωθούν μεταξύ τους από έναν καθοδηγητή σκηνοθέτη φτιάχνουμε την 7η Τέχνη, τον κινηματογράφο. Τιμή σε εκείνους που ανακάλυψαν και δημιούργησαν την Έβδομη Τέχνη…τους Αδερφούς Λυμιέρ, στις 28 Δεκεμβρίου του 1895, στο υπόγειο του Γκραν Καφέ, στου μπουλβάρ ντε Καπισίν του Παρισιού, οι Όγκιστ και Λουί Λυμιέρ(δύο ιδιοκτήτες ενός εργοστάσιου φωτογραφικών ειδών) πραγματοποίησαν την πρώτη δημόσια προβολή κινηματογραφικών ταινιών. Εκείνη τη μέρα 33 άτομα αγόρασαν εισιτήρια του ενός γαλλικού φράγκου για να δουν πέντε μικρού μήκους ταινίες, ανάμεσα τους οι θρυλικές «Έξοδος των εργατών από το εργοστάσιο» και «Η Άφιξη του τρένου στο Σταθμό», που έκανε τους πρώτους θεατές του κινηματογράφου να τρομάξουν νομίζοντας πως το τρένο ερχόταν καταπάνω τους…ο σπουδαίος Αμερικάνος Ντέιβιντ Γ. Γκρίφιθ και ο Ρώσος Σεργκέι Αϊζενστάιν ήταν οι πρώτοι αληθινά μεγάλοι δημιουργοί του μοντάζ, δύο ταινίες τους είναι Μισαλλοδοξία, Intolerance(1916) του D.W.Griffith. και Το Θωρηκτό Ποτέμκιν, Bronenosets Potyomkin(1926) του Sergei Eizenstein. Από τους μεγαλύτερους πρωτοπόρους της κινηματογραφικής τεχνικής και αισθητικής ήταν και ο ηθοποιός, σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός και μουσικός Τσαρλς Τσάπλιν, γνωστός σε όλους μας ως «Σαρλό» που έδειξε ότι το σινεμά είναι παγκόσμια γλώσσα με την οποία μπορούν να γελάσουν και να συγκινηθούν οι πάντες. Στις σημαντικότερες του ταινίες συγκαταλέγονται: Το Χαμίνι, The Kid(1921)/Ο Χρυσοθήρας, The Gold Rush(1925)/Τα Φώτα της Πόλης, City Lights(1931)/ Ο Μεγάλος Δικτάτωρ, The Great Dictator(1940). Όπως επίσης και ο Joseph Frank Keaton, γνωστός στο ευρύ κοινό με την καλλιτεχνική του προσωνυμία Buster Keaton, είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς Αμερικάνους κωμικούς ηθοποιούς του βωβού κινηματογράφου. Παράλληλα είναι και ένας από τους πιο επιτυχημένους παραγωγούς. Με πηγαίο ταλέντο, θα μείνει στην ιστορία της μεγάλης οθόνης για το μοναδικό του στωικό, σχεδόν ανέκφραστο ύφος του, εξαιτίας του οποίου του έδωσαν το παρατσούκλι “Το πέτρινο πρόσωπο”(The Great Stone Face). Η δουλειά του τόσο ως ηθοποιού όσο και σκηνοθέτη θεωρείται σταθμός στην ιστορία του κινηματογράφου, για τον καινοτόμο και μοναδικό χαρακτήρα της. Δεν είναι τυχαίο ότι το περιοδικό Entertainment Weekly, απέδωσε την 7η θέση ανάμεσα στους καλύτερους σκηνοθέτες όλων των εποχών. Στις σημαντικότερες του ταινίες συγκαταλέγονται: The boat/The electric house/The paleface/Cops/The frozen north/The playhouse/The balloonatic/One week/The scarecrow/Daydreams/The love nest/Sherlock Jr./The goat/Τhe navigator. Βασικά ο Γκρίφιθ, ο Αϊζενστάιν, ο Τσάπλιν και ο Κίτον ήταν αυτοί που έφτιαξαν όλους σχεδόν τους κανόνες με τους οποίους χτίζονται, μέχρι σήμερα, οι κινηματογραφικές ταινίες. Μερικοί από τους αριστουργηματικούς δημιουργούς είναι οι Ρόμπερτ Φλάχερτι, ντοκιμαντερίστας{Νανούκ του Βορρά(1922)}, ο Μπεν Χεκτ, ο μεγαλύτερος ίσως σεναριογράφος όλων των εποχών, οι Γερμανοί εξπρεσιονιστές Φριτζ Λανγκ και Φ.Γ.Μουρνάου και οι σημαντικότερες ταινίες του κινήματος του εξπρεσιονισμού το “Εργαστήριο του Δρ.Καλιγκάρι, Das Cabinet Des Dr.Caligari(1919)” του Ρόμπερτ Βίνε, το “Νοσφεράτου,Nosferatu, eine Symphonie des Grouens(1922)” του Φ.Γ.Μουρνάου και το “Μ”(1923) του Φριτζ Λανγκ, ο Ισπανός σουρεαλιστής Λουί Μπουνιουέλ και ο διάσημος ζωγράφος Σαλβαντόρ Νταλί “Χρυσή Εποχή, L’Age D’Or”(1930) και “Ανδαλουσιανό Σκύλο, Un Chien Andalou”(1929), ο ρεαλιστής Γάλλος Μαρσέλ Καρνέ “Τα Παιδιά του Παραδείσου,Les Enfants Du Paradis”(1945), ο Ρώσος λυριστής Όρσον Γουέλς, σκηνοθέτησε τον Πολίτη Κέιν,Citizen Kane(1941) και ανακηρύχθηκε η καλύτερη ταινία όλων των εποχών. Μετά τον Γουέλς η ανθρωπότητα βίωσε τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Ψυχρό Πόλεμο, δηλαδή την αντιπαράθεση της φιλελεύθερης Δύσης με την κομμουνιστική Ανατολή, τον ανταγωνισμό των πυρηνικών όπλων, την εξερεύνηση του Διαστήματος, τον πόλεμο του Βιετνάμ…εκατομμύριες ψυχές χάθηκαν, έτσι το σινεμά, εκείνη την περίοδο, μίλησε πιο σκληρά στο κοινό με επικές και πολεμικές υπερπαραγωγές…Τότε λοιπόν αρχίσουν να κάνουν την εμφάνιση τους νέα κινηματογραφικά κινήματα μαζί με μερικούς προικισμένους δημιουργούς-σκηνοθέτες: Ο Ιταλός νεορεαλιστής Βιτόριο Ντε Σίκα “Ο Κλέφτης των Ποδηλατών, Ladri di Biciclette”(1948), ο Ιάπωνας Ακίρα Κουροσάβα, που πάντρεψε τον Σαίξπηρ και τον Ντοστογιέφσκι πλάι στους Σαμουράι. Οι σημαντικότερες ταινίες του: Ρασομόν, Rashomon(1950)/Οι Επτά Σαμουράι, Sichinin No Samurai(1954)/Γιοζίμπο, Yojimbo(1961)/και Ραν, Ran(1985). Στην Αμερική ένας Έλληνας μετανάστης, ο Ελία Καζάν όρισε μια μέθοδο ερμηνευτικής τέχνης που βασίστηκε στην ψυχολογία, στον αυτοσχεδιασμό και στην αμεσότητα. Οι ηθοποιοί που έπαιξαν στις ταινίες του Ελία Καζάν, όπως ο διάσημος Μάρλον Μπράντο “Λεωφορείον ο Πόθος, A Streetcar Named Desire”(1951)/ και ”Το Λιμάνι της Αγωνίας, On the Waterfront”(1954) άλλαξαν ριζικά την αλήθεια των κινηματογραφικών ρόλων. Το 1957, στην Αμερική, αλλά όχι στο Χολιγούντ, ένας ακόμη Έλληνας μετανάστης μετά τον Ελία Καζάν, ο Τζον Κασσαβέτης, όρισε τον «Ανεξάρτητο Σινεμά» η πρώτη ταινία του κινήματος είναι Οι Σκιές, Shadows του John Cassavettes. Τις επόμενες δεκαετίες το «Ανεξάρτητο Σινεμά» απέκτησε τη δική του οντότητα, ανέδειξε δημιουργούς όπως ο Σπάικ Λι, ο Τζιμ Τζάρμους, ο Στίβεν Σόντερμπεργκ και ο Κουεντίν Ταραντίνο. Στη Σουηδία ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν απέδειξε ότι το σινεμά, εκτός από ψυχαγωγία, είναι και εργαλείο φιλοσοφικής σκέψης και ανάλυσης του κόσμου μας. Οι σημαντικότερες του ταινίες: Η Έβδομη Σφραγίδα, Det Sjunde Inseglet(1957)/οι Άγριες Φράουλες, Smultronstallet(1957)/η Περσόνα, Persona(1966)/ και το Φάνη και Αλέξανδρος, Fanny och Alexander(1982). Στην Γαλλία του ΄60 ξεκίνησε το «Νέο Κύμα» με τους Ζακ Λικ Γκοντάρ “Με Κομμένη την Ανάσα, A Bout De Soufflé”(1960) και Φρανσουά Τρυφώ “Τα 400 Χτυπήματα, Les Quatre Cents Coups”(1959). Ένας Βρετανός σκηνοθέτης που δούλεψε κυρίως στην Αμερική και ονομάστηκε ο «μετρ του τρόμου» αλλά κι ένας ριζοσπάστης της 7ης Τέχνης, ένας μεγάλος δημιουργός, ο οποίος πλούτισε την κινηματογραφική γλώσσα με τους, εντελώς δικούς του, κανόνες για το σασπένς και το μοντάζ, φυσικά αναφέρομαι στον Άλφρεντ Χίτσκοκ Τα 39 Σκαλοπάτια, 39 Steps(1935)/Σιωπηλός Μαρτυράς, Rear Window(1954)/Στη Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων, North by Northwest(1957)/Ο Δεσμώτης του Ιλίγγου, Vertigo(1958)/Ψυχώ, Psycho(1960). Σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένας σκηνοθέτης που να μην κλέβει ή να αντιγράφει(ή αν προτιμάτε δανείζεται) τους κανόνες του Άλφρεντ Χίτσκοκ. Μοναχικός και παντελώς ανένταχος σε κινήματα και σχολές, ο Στάνλεϋ Κιούμπρικ ήταν ένας αναγεννησιακός καλλιτέχνης σαν τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Καταπιάστηκε με όλα τα κινηματογραφικά είδη σαν να ήθελε να τα ολοκληρώσει, να «τα κλείσει», να αλλάξει τους κανόνες και την ιδεολογία τους. Οι ταινίες του είναι τόσο πλήρεις, που ακόμη και η αντιγραφή ή η μίμηση καταντάει σχεδόν αδύνατη. Το καταλαβαίνει κανείς αμέσως παρακολουθώντας τις πιο γνώστες του ταινίες που είναι: Σπάρτακος, Spartacus(1960)/2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος, 2001: A Space Odyssey(1968)/Το Κουρδιστό Πορτοκάλι, A Clockwork Orange(1971)/Η Λάμψη, The Shining(1980)/Μάτια Ερμητικά Κλειστά, Eyes Wide Shut(1999). Η δεκαετία του ‘70 βρήκε όλα αυτά τα κινηματογραφικά κινήματα κατασταλαγμένα κι έτοιμα να δεχτούν την τρικυμία που θα τους προκαλούσε μια ιδιοφυής τετράδα νέων Αμερικάνων Σκηνοθετών. Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα με τον αριστουργηματικό του Νονό,Godfather(1972) και την Αποκάλυψη Τώρα!,Apocalypse Now! (1979), ο Τζορτζ Λούκας με τον Πόλεμο των Άστρων, Star Wars(1977), ο Στίβεν Σπίλμπεργκ με τα Σαγόνια του Καρχαρία, Jaws(1975) και το Ε.Τ: Ο Εξωγήινος, Ε.Τ: The Extra Terrestrial(1982) και ο Μάρτιν Σκορσέζε με τον Ταξιτζή, Taxi Driver(1973) έγιναν, από την μια μέρα στην άλλη, οι πιο διάσημοι, οι πιο αναγνωρίσιμοι, οι πιο πλούσιοι και οι πιο επιτυχημένοι σκηνοθέτες της ιστορίας. Αυτοί εξάλλου καθιέρωσαν και τον όρο «blockbuster» για τις τεράστιες επιτυχίες οι οποίες μέσα σε ένα μόνο σαββατοκύριακο κάνουν κολοσσιαίες εισπράξεις και σπάνε(bust) το φράγμα(block) των 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι σχολές που δημιούργησαν θαυμαστές και μιμητές τους σε όλο τον κόσμο, είναι πραγματικά αμέτρητες. Το ίδιο συνέβη και με τον Γούντι Άλλεν, τον σημαντικότερο μετά τον Τσάπλιν κωμικό, ηθοποιό, σκηνοθέτη, σεναριογράφο και παραγωγό. Οι φοβίες του σύγχρονου ανθρώπου, η νεύρωση του έρωτα, η αδυναμία μπροστά στην αγάπη, οι φιλοσοφικές ζητήσεις του Μπέργκμαν, το ανεξάρτητο πνεύμα του Κασσαβέτη, όλα χωνεύτηκαν μέσα στις ταινίες του Γούντι Άλλεν, κυρίως στις: Νευρικός Εραστής, Annie Hall(1977)/Μανχάταν, Manhattan(1979)/Η Χάνα και οι Αδερφές της, Hannah and Her Sisters(1986)/Match Point(2005). Το σινεμά αλλάζει, ξανά! Το video clip, έκανε την εμφάνιση του παντρεύοντας τη μουσική με τον κινηματογράφο μέσα σε μικρά όρια της τηλεοπτικής εικόνας. Αποδέκτες του ήταν αποκλειστικά οι νέοι. Το σίγουρο είναι πάντως ότι το νέο αυτό είδος επηρέασε καταλυτικά το σινεμά και πέρασε σε δημοφιλείς ταινίες όπως το Fight Club(1999) του Ντέιβιντ Φίντσερ και το Δύο Καπνισμένες Κάννες, Lock, Stock and Two Smoking Barrels(1998) του Βρετανού Γκάι Ρίτσι. Το ρόλο σταθμού στο σύγχρονο σινεμά έπαιξε τη δεκαετία του ’90 ένας νεαρός Αμερικάνος που αναδείχθηκε από το «Ανεξάρτητο Σινεμά», ο Κουεντίν Ταραντίνο. Οι ταινίες του Reservoir Dogs(1992) και Pulp Fiction(1994) κινήθηκαν στον υπόκοσμο, μίλησαν για τη φρίκη των ναρκωτικών και έδειξαν τη βία στην πιο ωμή για τη φρίκη του αιώνα μας και την αμακιγιάριστη εκδοχή της… Τώρα πια, κάνουμε λόγο για «Ταραντισμό » χρησιμοποιώντας την αδόκιμη αυτή λέξη κυρίως με την αρνητική της έννοια. Τελευταίο κίνημα του 20ου αιώνα ήταν το Δόγμα 95, που με πρωτοβουλία μιας ομάδας Δανών σκηνοθετών(με ηγετικές φιγούρες τον Λαρς Φον Τρίερ ”Οι Ηλίθιοι,Idioterne”1998 και τον Τόμας Βίντερμπεργκ “Οικογενειακή Γιορτή, Festen”1998)θέλησε να σπάσει τους σύγχρονους κανόνες του σινεμά και να το ελευθερώσει από περιορισμούς, όπως για παράδειγμα τον τεχνητό φωτισμό, τη μουσική επένδυση κτλ. Και να φανταστείτε όλα αυτά άρχισαν με ένα κομμάτι φιλμ και μια προβολή στο υπόγειο ενός καφενείου στο Παρίσι του 1985. Σήμερα βέβαια το φιλμ τείνει να εξαφανιστεί. Ηλεκτρονικοί υπολογιστές, νέες γενιές ειδικών εφέ και μια απίστευτης τελειότητας, ψηφιακή τεχνολογία, έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο που κατασκευάζονται οι ταινίες. Στρατιές κομπάρσων δημιουργούνται με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ τα πολύπλοκα σκηνικά ζωγραφίζονται στις οθόνες των PC με εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών του Πίτερ Τζάκσον, το Matrix των Αδερφών Γουαγόφσκι και οι Πειρατές της Καραϊβικής του Γκορ Βερμπίνσκι μας έδειξαν ότι στην κινηματογραφική φαντασία δεν υπάρχει κανένα απολύτως όριο. Το σινεμά πάντως παραμένει ίδιο. Μια τέχνη μαγείας, αυταπάτης, φυγής και ταυτόχρονα πειραματισμού, σκέψης, αναζήτησης της αλήθειας και ανάλυσης του κόσμου μας. Όπως έλεγε και ο Δάσκαλος σπουδαίος Γάλλος Ποιητής, Ζωγράφος και Σκηνοθέτης Ζαν Κοκτό: ΤΟ ΣΙΝΕΜΑ ΔΙΝΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΣΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΑΡΙΘΜΟ ΑΤΟΜΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ, ΠΛΟΥΣΙΩΝ Ή ΦΤΩΧΩΝ ΝΑ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ ΜΑΖΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΟΝΕΙΡΟ. Τις πληροφορίες τις πήρα από το ΠΡΩΤΗ ΩΡΑ ΣΙΝΕΜΑ, περιοδικό του Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας. Όλη αυτή η ιστορία και όλοι αυτοί οι μεγάλοι δημιουργοί με έβαλαν στον κόσμο του σινεμά. Οι ταινίες τους με ενέπνευσαν να γράψω μυθιστορήματα, σενάρια, ποιήματα, τραγούδια και να σκηνοθετώ, μα πάνω απ’ όλα μου έμαθαν να αγαπώ την τέχνη μέσα από τις ταινίες τους… το σινεμά μιλάει την δική του γλώσσα, γιατί είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει ο κάθε θεατής το ίδιο νόημα, όμως, είναι μια απάτη, ένα γλυκό ή πικρό όνειρο, αλλά ας το απολαύσουμε όλοι με όποιο τρόπο εμείς θέλουμε και μπορούμε…
ΛΕΟΝΑΡΝΤ ΘΙΜΟ.